• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lea Bank fd Bra bank... Erfarenheter?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånefråga

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Återupplivar denna tråd. Har fått ett låneerbjudande från Lea bank genom Lendo men man blir ju lite osäker när man hör att de kan ge avslag efter att ha sagt att allt är OK... Är det några fler som haft med dem och göra och har mer information kring hur de jobbar?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
610
Mottagna reaktioner
300
Poäng
487
Återupplivar denna tråd. Har fått ett låneerbjudande från Lea bank genom Lendo men man blir ju lite osäker när man hör att de kan ge avslag efter att ha sagt att allt är OK... Är det några fler som haft med dem och göra och har mer information kring hur de jobbar?
Vet inte dina förutsättningar men jag hade 10+ ffr och fick runt 10%. Dom har aldrig höjt räntan (än peppar peppar).
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 280
Mottagna reaktioner
882
Poäng
717
Jag hade en bra erfarenhet av LeaBank. Gick relativt snabbt och de betalade ut hela summan till konto.

De kräver att man tar ett samtal för kontrollfrågor med dom men i mitt fall frågade de endast om personnummer, adress och dylikt för att säkerställa att det är rätt person, sen var det klart.

Faktura kommer med brev. Jag ställde om till Autogiro men fick då ändå hem en faktura med överstryket "BETALAS MED FAKTURA". Får se hur det blir denna månad, fick lånet i November.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp